News

Painting Students Present Final Exhibition

The students of the complementary Painting course are pleased to announce their final exhibition of the season. Take a look at their marvellous paintings in the 3rd floor hallway near the side entrance. Students chose to paint an original composition or to draw inspiration from paintings from the past. Original compositions were created from a variety of references, including personal photos and sketches drawn from reality, memory, or imagination. Students inspired by paintings from the past did so after a thorough analysis of the artist’s technique, examining the brushwork, traces of paint layers, and the artist’s colour palette. Some students reproduced compositions similar to those in their sources while others reconfigured different references with elements of their own choosing. The two paintings featured in the photo from left to right are "Sicily"by Jordanne Labbé and "The Goldilocks Zone"by Gail Zinck.

Congratulations, art students, for your ambitious and imaginative projects!

Les étudiants du cours complémentaire de peinture sont heureux d'annoncer leur dernière exposition de la saison. Découvrez leurs magnifiques tableaux dans le couloir du 3e étage, près de la porte d'entrée. Les étudiants ont choisi de peindre une composition originale ou de s’inspirer de peintures du passé. Les compositions originales ont été réalisées à partir de diverses références, notamment des photos personnelles et des croquis tirés de la réalité, de la mémoire ou de l’imagination. Les étudiants inspirés par des peintures du passé l’ont fait après une analyse approfondie de la technique de l’artiste, en examinant le travail au pinceau, les traces de couches de peinture et la palette de couleurs de l’artiste. Certains étudiants ont reproduit des compositions similaires à celles de leurs sources tandis que d’autres ont reconfiguré différentes références avec des éléments de leur choix. Les deux tableaux présentés sur la photo de gauche à droite sont « Sicile » de Jordanne Labbé et «The Goldilocks Zone» de Gail Zinck.

Bravo, étudiants en art, pour vos projets ambitieux et imaginatifs !